Monday, July 5, 2010

"You yang nak buatkan....."

Kawan aku ni telah dipertanggungjawabkan untuk menguruskan satu projek. Aku akan membantu bila time mesyuarat aje nanti. Nak dijadikan cerita, dia last Thursday & Friday tak masuk opis sbb menghadiri seminar.

Since kawan baik dia dah tolong check availability satu tempat tu, kawan baik dia minta jasa baik aku untuk booking cepat tempat meeting on behalf kawan dia. Aku pun atas dasar orang yang bakal terlibat dalam meeting, tolong la phone bahagian terlibat. Aku akui kesilapan aku tak tengok sangat la checklist yang korang buat tu, checklist yang kepoh macam baguih tu.

Pagi ni, dengan nada gembira aku inform yang aku dah book bilik, meja bulat 4 dan kerusi 50. Bilik makan tak dapat sbb dah ada orang book dan aku lupa nak book beberapa benda lain. Then aku update pasal barang2 IT. Again, dia nak salah-salahkan aku tak ikut checklist yang baguih tu. Aku relaks aje, yelah tak bermakna aku diam aku salah 100%. Bila cerita bab nak integrate laptop dgn printer & scanner, menjawab mcm faham gila tapi tak faham benarnya. Lepas tu selamba je sound aku depan urusetia "nape you nak susah-susah, suruh je urusetia buat, you jangan pikir la".

You yang nak buatkan, so you buat and I akan uruskan surat. Surat belum buat lagikan.

Nasib aku tak buat, kalau tak kau je dapat nama FREE.

p/s: Memang aku geram sampai malas nak call again bahagian terbabit untuk reconfirm.

No comments: