Friday, July 9, 2010

Kedudukan bb boy

Last check up dengan Tok Mid, bb boy masih melintang kedudukannya. Jauh disudut hati ku, tak kisah pun bb boy nak dok camna, janji aku selamat melahirkan bb boy. Ke memang dah 7 bulan kedudukan bb patut dah ke bawah kepalanya?

So, aku dipersimpangan. Nak kena jumpa Nek Bidan ke? Nek Bidan ni pernah bantu akak aku, waktu tu anak dia yang ke 3 mmg melintang. Akak aku kata, bukan la urut, takde urut2 pun tapi ada kaedah lain dengan menggunakan daun jarak. Nek Bidan ni pun sebenarnya bidan bertauliah, siap bawa sijil pengesahan ke mana sahaja. Senang katanya, kalau KKM datang dia ada bukti dia bidan bertauliah walau dok kampung. Cayalah nek...

Boleh ke? Aku risau kerana pengesahan Tok Mid menyatakan rahimku lemah. Di awal preganant ada juga 3 kali aku ambil enjection penguat rahim. Kali pertama, 5 kali suntikan yang berselang 2 hari sekali. Kali ke 2 sekali sahaja. Kali ke 3 kat hospital, pun sekali.

Tapi aku malas nak risau sangat-sangat, nanti lain pulak jadinya..yelah kot-kot terjejas kesihatan aku. Dan yang paling aku risau kalau sakit perut, walau sakit perut nak membuang sebenarnya. Sampai di awal preganant Pak Ngah aku kata aku terlalu berhati-hati. Tapi, suka hati aku la kan. Badan aku, aku yang rasa. Dan yang penting, aku minta 1 aje...doakan aku dan bb boy selamat.

p/s: Datin tak kasi aku buat magik-magik dgn Nek Bidan. Korang plak?

No comments: