Friday, July 23, 2010

Cerita check up lagi

Hari ni subuh-subuh lagi dah gerak-gerak dalam perut, mungkin kejut aku yang masih sedap diulit mimpi. Tapi aku gatal gak nak sambung tido-tido ayam lagi. Akhirnya aku kejut Dd pukul 6.30pagi. Wajahnya macam marah kat aku, sebab sengaja nak lambat & malas-malas. Akhirnya aku kata jangan berfikir apa-apa, just BERSIAP.

Keluar dari rumah Semenyih tepat 7 pagi. Keadaan traffic sangat sesak. Tp alhamdulillah sampai di Klinik Dr Hamid tepat jam 8.30 pagi. Dapat no. 2, not bad.

Jumpa doctor kali ni best, sebab dapat dengar degup jantung bb boy. Tah apa alat tu doctor guna, so boleh dengar la. Bb boy masih melintang kedudukannya. Walau doctor usaha untuk alihkan kedudukan bb boy, dia agak degil & keraskan badan (cam aku la, degil sikit, habis la Dd ado 2 orang degil sikit dalam rumah pasni).

Akhirnya, doc bertanya juga aku nak bersalin di mana. Of course dengan you doctor. So, doc dah bagi surat & siap no phone. Tapi aku masih blur-blur...itu je ke? Tak perlu register apa-apa ke? Ayo...risau + cuak.

Dan doctor predict aku sebenarnya akan bersalin 2 minggu lepas raya. Ikut kira-kira 1st day raya. Ish...berdebar gak. Aku rasa cam hujung bulan 8.

p/s: Ayah kata sempat aku raya dulu...hum!!

No comments: