Friday, July 16, 2010

Rumah oh rumah...

Aku dah dapat tawaran rumah. Tapi setelah kunjungan hormat dilakukan dengan menegur sapa jiran tetangga disitu, aku dan Dd terpaksa menolak. Kenapa? Rumah kami tu terletak bersebelahan dengan pusat komuniti. Bukan la kita kata mereka akan buat bising, tetapi kita kena faham jika kerap buat aktiviti bermakna suasana meriah tu kita kena terima dengan hati terbuka.

Oleh kerana memikirkan kebaikan bb boy, nanti mengamuk ke, nangis ke dengan suasana meriah disebelah rumah, aku and Dd dengan berat hati menolak tawaran tersebut. Lagi pun macam banyak nyamuk je...pipi aku pun kena kiss!

Sekarang ni, kami tengah memikirkan adakah perlu kami MOVE OUT dari rumah di Taman Desa. Ikut Dd, puasa nanti nak dok Semenyih then aku dah bersalin & berpantang. Sebulan kami kena bayar about RM800 untuk rumah+maintainance+bills. Kalau sewa lori & bawa brg ke Semenyih baru RM200.

Tapi, mana pulak nak letak barang besar aku tu...mesin basuh 10kg, peti ais yang muat aku dok dalam tu, tilam, etc. Mau mak aku bebel nanti.

p/s: Boleh ke mak?

No comments: