Thursday, July 8, 2010

Migraine

Semalam adalah hari KURANG SIHAT utk Dd. Dia kena migraine seawal pukul 11 pagi. Bila dia check dekat klinik KLCC Tower, agak mengejutkan blood pressure dia 140/110. Betul..dia tak sihat dan doctor sendiri mengambil bacaan sebanyak 3 kali bagi kepastian yang benar pasti.

Kebiasaan bila dia kena migraine, lepas muntah keadaan sakit kepala akan reda. Tapi kali ini lain pulak, lagi muntah lagi sakit. Sampai perut dah kosong akibat muntah dan terus muntah. Makan epal hijau pun tak menjadi dah sekarang.

Walau sakit kepala yang tak boleh bangun, Dd gagahkan diri ambil aku kat opis ni. Siap berhenti kat perhentian MEX sebab Dd nak termuntah. On the way balik, aku siap-siap order:

nasi goreng pataya
nasi putih
tomyam
telur dadar

Sampai rumah, Dd pegi beli air pulak (umah aku air kuning aje...aisshh, bayar macam-macam tapi tak setimpal apa yang kita dapat). Kemudian, kami makan malam pada pukul 6.30petang. Dd kata dia lapar lagi (sebab dia makan separuh nasi) tapi aku promise simpan lauk dan kalau dia lapar, boleh panaskan. Aku tak nak dia muntah balik, lagi-lagi perut dah kosong. Terus dia tido.

Aku? Hehehe...join the club la.

Pagi ni, Dd masih sakit. Aku minta Dd check lagi sekali blood pressure dengan klinik. Kalau boleh pagi, tengahari dan petang. Aku agak bimbang kerana dah banyak kes di opis Dd staff 'tumbang' tiba-tiba. Aku tak nak itu berlaku pada Dd. Selagi ada daya, kita kena berusaha. Nak orang memahami kita, aku rasa itu terlalu sukar kerana orang tidak dan tidak akan faham. Ayat baik belum tentu dari hati yang tulus ikhlas. Tak caya? Lantak korang la, aku dah banyak telan dari luah atas tindak tanduk orang lain.

Dan pagi ini Dd masih menghantar aku ke opis. Aku harap Dd akan sihat by today. Tak mau tension-tension tau, rest & relax!

p/s: sedap gak roti sapu planta gold ni!! Hai, semua benda nak GOLD...dah GOLD mahal la pulak. Jangan gondol sudah!

No comments: