Tuesday, July 6, 2010

Kehidupan baru....

Warghhh...ngantuk pulak mata ni. Pagi tadi? Macam biasa, jam bunyi pukul 5.15pagi. Tempat pertama dituju dapur la, wajib nak masak air supaya boleh minum Horlicks. Horlicks adalah minuman berkhasiat dan dimaklumkan oleh rakan-rakan terdekat sbg mampu menambah susu ibu. Owhh, for your info la kan...lately aku rasa harga barang melampau-lampau mahal. Sebagai contoh Horlicks dalam pack 750g dijual dengan harga RM19.99 @ Tesco.

Breakfast wajib aku dan suami adalah secawan Horlicks dan sekeping roti di awal pagi. Kemudian kami terus bertolak ke pejabat aku dulu pada pukul 6.25pagi. Awal? Nak buat camna sayang oii...kaki ku dah mula sakit2, rasa bisa sangat dan sering cramp. So, since adik aku dah start kelas kembali, husband aku kena start hantar-ambil aku kembali. Karang kalau I tak keje, takde duit oiiii...bole pakai daun ke untuk bayar bil?

Waktu sampai opis, terkedek-kedek jalan untuk imbas kad pada pukul 6.58pagi. Masuk opis, well...as you know...aku orang pertama sampai!! Geram jugak la, PC aku demam tak kebah2 lagi, merengek tak mau ON. Sebagai tuan yang baik hati, hari ni aku call la bahagian terbabit untuk buat pertanyaan. Harapan aku besar, mungkin PC aku akan sihat kembali jika dapat paracetamol.

Hari ni agak banyak jugak kerja yang perlu dibereskan, dah boleh buat tu jangan nak tangguh-tangguh yea, buat sampai siap & hati sure rasa senang. Petang? Ok aje, hubby I akan ambil kat opis pukul 6.30petang. Pegi makan dan sampai rumah pukul 7.50mlm.

Pukul 10malam, aku dah selamat ZzzzZZZzzz...sementara hubby masih setia dengan komputer. Bb boy by the time aku babam je, dia pulak busy. Selalunya dia tau aku nak ZzzzZZzz...mula tu dia excersice ganaz sikit arrr...pas aku story-mory aku penat, sakit kaki, etc dan kemudian aku senyap je tak bunyi-bunyi...confirm aku dah ZzzzzZZZzz dan mungkin mimpi sampai Blue Mountain...bb boy main slow-slow kasi chance aku tido. Baguih kan...hehheheh..tapi by the time Dd dia kacau, dia gerak ganaz dalam perut aku...mau aku tak terjaga..haiyaaaa...tapi sodap je aku sambung tido, hahahhahaha!!!

Penat? Of course penat tapi aku ada pilihan ke? Aku berusaha juga untuk cari rumah dekat dengan opis, insya Allah rezeki ada tu nanti.

p/s: kaki aku dah start rasa bisa & mata aku dah start mengantuk.

No comments: