Thursday, July 29, 2010

Kisah kedai makan cina muslim

Aku tengah sakit belakang ni. Tah la, duduk salah, berdiri salah, baring salah...bak kata orang serba-serbi salah.

Dikala ini, aku terkenangkan kedai makanan cina muslim di Bangi. Apa namanya..jap...bagi aku masa pikir...sabar la...lebih kurang Abdullah Chan kot namanya.

Kisahnya bermula bila aku diajak teman ke sini untuk menikmati dim sum dan teh. Tapi makanan di sini mmg menyelerakan betul, ada ke udang goreng dia pun aku dah terair liur tengok hari tu. Aku makan pau, dim sum dan air aje waktu. Untuk membolehkan aku makan udang goreng yang macam dok dalam sarang burung tu, aku telah mengumpan Dd tercinta untuk makan di kedai ni. Aku kata aku belanja dia makan dim sum satu piring yang ada 3 ketul, lain-lain dia kena bayar sendiri.

Tapi, entah yea...dapat ke tidak aku makan kat situ hari ni. Buatnya Dd balik lambat lagi macam semalam, putih mata aje la aku!!

No comments: