Wednesday, March 3, 2010

Business Class vs Economy Class

Ni kisah cerita hubby yang insya-Allah nak kena keje 1 minggu kat China. Actually aku pun tak pernah sampai sana, dan kalau nak ikut ke sana bukanlah keputusan yang menarik apatah lagi keadaan diriku yang tidak mengizinkan.

Polisi company dia kalau flight lebih 8 jam, boleh la naik Business Class. Since dia nak gi mana yek...aku lupa la...yg perjalanan hanya mengambil masa 6 jam, kena naik Economy Class. Hum...aku plak bantai nasihat yang berbaur positive,

"Ala..sekarang ni rezeki awak naik Economy Class, boleh kenal ramai lagi orang yang mungkin rela nak berborak untuk menghilangkan bosan. Mungkin 1 hari nanti, awak dah jadi bos yang asyik naik Business Class, tah-tah dah boring nak duduk di situ kerana orang-orang itu semuanya pendiam a.k.a sombong (andaian OK!!). Ingat, setiap yang terjadi adalah ingat daripada Allah untuk panduan di dunia" >>> kes membebel

Hubby tersenyum. Kihkihkihkihkih...sebenarnya aku tahu yang lebih penting adalah hasil perjumpaan dengan semua businessman di sana. Then, kena present kat top management. So, harapan aku:

1) Prove to yourself you can do it even in limited conditions. Then only you can prove to your bosses your ability and knowledge.

2) Prove that you had took initiative to improve your skill, ie meeting business partner or clients and also your presentation skill.

Insya-allah, I'll always by your side and pray for your success.

p/s: Hum...sebenarnya aku lihat rezeki dan peluang suamiku semakin murah sejak aku berbadan 2. Alhamdulillah.

1 comment:

Landak said...

Sayang oi salah tu polisi kata ENAM jam dan ke atas entitle upgrade so boleh lah naik biz class sbb ke Beijing 6 jam kalau ke Shanghai tak leh sbb 5 jam jek.

Hihihi sedang usaha cari very relevant supplier.