Tuesday, October 27, 2009

Lunch at Pantai Dalam

Hari ni hubby dok umah. Awal pagi lagi aku dah berbunyi nak dating dengan dia waktu lunch. Saja nak teman dia makan.

Menu utama nak makan sup, tak kira la sup tulang ke, sup daging ke, sup perut. Jadi aku pun tanya geng aku gerai mana best. Atas direction yang diberi, aku pun ala-ala faham.

Jam 12.30 tengahari, sms dari hubby tanya jadi ke idak? Aku kata jadi, tapi...sempat aku lari ke kak Ros nak tanya pasal drawing. Akhirnya, aku masih takde kat bawah time dia sampai.

Kemudian, kami terus ke Pantai Dalam. Kepada mereka yang menaiki komuter ke arah Klang, korang boleh tengok tempat makan ni dari train. Harga depend pada apa yang di ambil/ pesan, tempat of course takde aircond. Sebab tu masih dikira harga reasonable di KL ni.

Naik bukit je, kedai belah kanan. Parking tepi jalan, terus menapak ke kedai. Lauk sedikit, rasa sedap, harga mahal sedikit dari ke belah sana. Best makan, sampai tangan aku masih melekat bau air asam untuk cecah ikan terubuk bakar. Start 1.15 tengahari je, ramai lagi orang datang.

Aku sampai balik kat opis sekitar 1.50 tengahari. Cukup-cukup masa before mula balik bekerja!!

Next time nak makan ayam golek 5 bintang kat kampung kerinchi. Kata ally, terkenal dan kena beli seekor, tak kira la nak makan separuh and bawak balik separuh or nak bungkus je seekor terus. Hubby pun mata nampak excited nak try......

No comments: