Thursday, August 19, 2010

Hari ini....

Kisah 1

Bancian yang dijalankan seakan tiba ke penghujungnya. Kawan-kawan semua diharap dapat memberi respond yang tepat kepada pegawai pembanci. Kenapa? Jawapan anda adalah penentu kepada ketepatan perancangan Malaysia untuk 5 tahun akan datang. Besar bukan impaknya, oleh itu jalankan tanggungjawab ini dengan sempurna. Paling tidak kalau benar anda terlalu BUSY, hanya sediakan 30 minit untuk menjawab soalan pegawai pembanci. Sebarang aduan boleh menghubungi 1-800-88-7828.

Tadi Mm baru memberi maklum balas, rumah Mm dah kena tepek kad kuning tanpa dibanci oleh pegawai pembanci. Pada Mm tak adil la, Mm nak jawab soalan dia tu. Mm tau kepentingan data tu semua kepada kerajaan. Kalau tak penting, takkan kita bersusah payah buat kan....

Kisah 2

This morning Dd went to see an acupuntur at HPJ. Huhuhuh...sakit katanya but for health reason, I will always support you my dear darling!!! Kurangkan pergantungan kepada ubat-ubatan.

Kisah 3

Tetiba teringat akan pasar malam di Taman Melawati. Mm memang suka gi situ, bukan sahaja banyak gerai yang menjual makanan sedap-sedap but banyak pilihan jua. Dan teringat akan kenyataan akak Mm yang dia pernah dengar orang kata pasar malam Taman Melawati adalah pasar malam kawasan orang kaya. Sebabnya? Sebab yang membeli di situ tidak pernah melakukan aktiviti tawar-menawar. Itu lah kita, pada pengunjung jika barang yang ditawarkan berkualiti & mengikut harga pasaran, kita sedia membayar. Tak tahu la plak kot-kot ada penjual yang mengambil kesempatan. Kita faham harga pasaran akan turun naik tapi perlu JUJUR yea dalam berniaga.

Kisah 4

Perut Mm dah turun ke bawah. Pengarah Mm pun menegur perkara yang sama. Hum...bila bb boy nak keluar? Kalau Mm ngantuk, bb boy aktif...la ni both of us sentiasa contra sesi kesegaran & mengantuk. Birthday Mm dah dekat, dapat tak Mm celebrate yang mana DD & bb boy nyanyi lagu Birthday untuk Mm. Pastu Mm nak request lagu Pencinta Wanita satuuuuuuuuuuuuuuu...

P/s: Kalau tak faham sudah...fikir-fikirkan!!

No comments: