Monday, August 2, 2010

Ahli PPTPS

Terkejut aku pagi ni tgk kat letter box umah mak ada tanda "Ahli PPTPS". Pulak tu bila perhati rumah kiri kanan takde plak tanda apa-apa. Then, sebagai orang yang penakut, aku pun habaq la kat Dd. Dd pun tukang perhati rumah-rumah sekeliling yang lain. Takde...ibarat lorong tu kami aje yang jadi ahli.

Hum..hairan aku. Tiap kali sesebuah perumahan itu cuba wujudkan security bagi menjamin keselamatan dan keharmonian perumahan, mesti ada yang tak JOIN. Murah je pun yuran bulanan, macam taman mak aku RM10/ month...macam kat Tmn Desa RM30/ month.

Masalahanya, kalau kaya...biasanya lagi kedekut, ada 3 biji Mercs pun blum tentu nak join tapi security tu tolong tgk umah dia jugak. Kalau keluarga yang middle income ni, mcam taknak berjiran pulak perangainya...laki bini yang bekerja tu!

Pikir-pikirkan...bukan senang nak dapat jiran yang BAGUS.

p/s: Semalam mak aku dah tegur anak jiran yang selamba curi pasu jiran sebelah rumah. Yang best tu, mak dia menyorok kat umah, bila mak aku marah..tetiba boleh bersuara halang anak dia dlm bahasa dia la. Logik ke???

No comments: