Wednesday, May 5, 2010

Mula gembira, kemudian sedih

Di waktu kerja semalam, aku sgt gembira. Gelak-gelak, sengih-sengih.

Di waktu makan malam semalam, aku masih gembira, belanja pakai duit gaji sekarang.

Di waktu sembahyang solat Maghrib semalam, aku sedih. Aku rasa diri kerdil, ibarat melukut di tepi gantang. Lagi aku cuba tenangkan diri, aku lagi sedih. Persoalan yang agak sensitif sampai boleh bergaduh kalau tidak berhati-hati. Takpelah, orang tidak akan mengerti apa yang aku cuba kongsikan. Aku cakap dengan baby, nasib dia respond. Dia pun mungkin merasai kesedihan aku.

Ini jawapan aku setelah mengunci mulut:

Apa pun, niat aku untuk hadir melihat perkembangan pada 04 Jun 2010 bersama. Tapi jika pihak satu lagi menolak, takpelah janji telah dibuat pada 27 Mei 2010. Bila difikirkan kembali, aku yang rasa dan aku yang bersungguh-sungguh. So, aku yang harus berjuang sehingga ke akhir nyawa.

p/s: Harus berhenti sekarang sebelum orang lain ingat aku GILA sebab menaip smbl keluar air mata....

2 comments:

yutt said...

Salam Alia,

Time pregnant memang begitu, mudah tersinggung... Kak Ros lu pun samer. Benda kekadang kecil jadi besar, apa lagi kalau benda tu memang besar.. Jgn terbawa-bawa sgt ya, nanti effect baby sbb mcm alia kata baby pun rasa... Say hello to baby, dari auntie ros, eh dari sis ros blh tak, terasa tua la bila taip auntie tu, hehehe...

eliyazz said...

hehehe...bole aje introduce k'ros as sis ros kat dia...jgn nanti dia tarik kain akak tanya nape dia je panggil sis ros dah...haru biru nak jwb time tu...akan ku ingat pesanan mu itu sis ros!!