Tuesday, January 12, 2010

Translate...


I like to play around with Google Translate. This was what I discovered by translating " I love you" to:

German : Ich liebe dich ----> betoi la ni sbb dulu aku belajar masa kat uni pun ni Frau aku ckp

Malay : Aku cinta kamu ----> mak datok punya kasar bunyi dia, woi...ingat Jawa je ke ada bahasa halus dan kasar...sabar je aku, kan lebih manis "Saya cinta kamu"

Indonesia : Aku cinta kamu ----> aku rasa Google ni hentam kasi sama je bahasa Malay dengan bahasa Indonesia, utk yg ni mungkin betul sebab terinagt cerita filem Ada Apa Dengan Cinta, cam sama je...ke lebih enak "Aku cinta sama lu"...tah la yea...ni aku tak boleh nak komen

Others languages could not be understand or how to pronounce it correctly. As conclusion, be careful and think twice before accept the translation (Hai..teringat aku Frau Liza, dia siap pesan suruh telek kamus betul2 sebelum beli sbb byk salah drp betul).

No comments: