Wednesday, October 9, 2013

Bottle Dental Caries (Part 3)

Lupa sangat nak update pasal bekalan ubat. Humm...doctor hanya bekalkan ubat paracetamol sebagai ubat tahan sakit. Pun...doctor pesan hanya beri andai your son kata sakit If not, not necessarily. Bekalan yang diberikan pun setakat 2 hari, setiap 6 jam masukkan 1 supp. 

Azizi bukan jenis yang mudah telan ubat maka kami minta doctor bekalkan ubat supp.


Tapi...being mummy yang tukang fikir, terus teringat ubat tahan sakit dalam bentuk supp. Biar betul cabut 4 batang gigi takde proper ubat tahan sakit. Aku yang buat cesarean pun dipesan oleh nurse ambil ubat tahan sakit selama seminggu. Kalau tak cukup bekalan hospital, pergi klinik dan minta.

So, selongkar stok ubat yang ada dan terjumpa Voren. Dan memandangkan Daddy nak gi work petang tu, sila beli stok untuk keperluan pesakit di rumah. 

Utk knowledge korang la, Voren ni pun I pakai to Azizi if suhu badan di panas melebihi 38.5 degree celcius. Demam panas doctor kata. Pun cepat-cepat masukkan untuk elak sebarang masalah lain timbul seperti sawan, etc.


Azizi pakai supp ni untuk 2 hari sahaja. Tengok dia ok, takde mengadu sakit dan sedia makan minum seperti biasa.

Cuma pada malam hari ke 4 tu, dia ada mengadu sakit. Ingat dia main-main. Again, pada hari ke 6 dia ulang cakap sakit sambil tarik jari aku dan letak kat gusi. Ngeri la plak, dan hasil teropong Daddy dikatakan ada sedikit darah.

Daddy pun pantang mummy tanya banyak mula naik angin. Dah dapat bini jenis kepochi, redha je jawab dengan ikhlas. Luka pada gusi, fresh blood. Meaning itu luka baru. Tapi mana dia dapat. Tak puas hati betul. Kena investigate lagi.


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 comments:

Unknown said...

Hi eliyazz boleh share tak total cost unt procedures cos anak I pon di diagnose bottle baby carries. If u dont mind can email me details at miss_natra@yahoo.com

eliyazz said...

Hai Natra,

Saya dah kongsi details, hope it will benefit you and anak you.