Monday, July 23, 2012

Puasa

Dengan rendah diri, saya mengucapkan selamat berpuasa kepada semua kawan-kawan yg membaca secara terang atau senyap-senyap blog ini. Terlambat? Owhh...tidak mengapa, janji saya ikhlas untuk menyampaikan ucapan ringkas saya ini.

Bagi diri saya, sangat bersyukur diberi peluang sekali lagi untuk berpuasa di bulan Ramadhan. Yea...bulan puasa banyak menguji kesabaran kita. Mcm semalam, Dd kata saya yang buat kepala anak dia benjol sebab tersadung kotak mainan lalu jatuh mencium lantai. Saya? Dah dia merengek-rengek nak turun bawah walhal maknya dah maklumkan masih perlu berada di atas untuk kemas barang. Angkat turun dan letak di ruang tamu dan berpesan duduk main dengan Uncle Su. Terus berpusing dan kedengaran bunyi wawawawa...

Kalau ditoleh ke belakang, saya cuba berubah ke fasa yang lebih baik dari sebelumnya. Kalau dulu
  • malas masak untuk sahur, setakat panaskan lauk tapi sekarang cuba untuk bangun 4.00 pagi dan memasak.
  • Dd yang panaskan lauk sahur, now saya yang bangun sendiri untuk prepare sahur
  • bazar ramadhan menjadi pilihan, sekarang masakan dapur menjadi pilihan
  • suka tidur yang kualiti, tapi sekarang body saya dah adjust ikut keadaan semasa yang menuntut saya bangun awal
Semoga kawan-kawan semua menjalani ibadah berpuasa dengan lebih baik disamping keluarga tersayang.

p/s: Saya sayu tapi saya mentally bersedia, insya Allah.

No comments: