Tuesday, February 22, 2011

Agaknya x-boss aku ada .....

Yup, aku memang agak sibuk dan banyak deadline nak kena kejar, so takde kerja tertangguh. I ni amanah orangnya dan sememangnya rezeki tiap bulan itu diharap HALAL kerana duit itulah nak beli makanan untuk dimakan sekeluarga.

Last week, my old fren sms. Bahasa di sms tu sesungguhnya menunjukkan yang dia lega dan tenang. First of all, I nak ucapkan tahniah coz U dah dapat kerja baru. Harap U lebih bijak mencatur langkah di tempat baru.

Sebenarnya kami dahulu adalah rakan sekerja. Banyak suka duka kami selam bersama disamping tolak ansur. Pada kami cara handle kerja tu lebih penting berbanding hal remeh-temeh.

Hum...cuma I musykil la sbb x-boss I tu tak terfikir ke kenapa ramai pegawai dia cabut lari bila dia jadi boss? Pegawai senior pun minta pindah, apatah lagi aku yang awal-awal memang tahu dia tidak boleh memainkan peranan sebagai ketua yang bagus dan disegani oleh semua, baik pegawai, orang atasan dan pelanggan.

Kata-kata akhir kepada x-boss, cuba bangkit dengan cepat kalau tak mahu diri boss terus dipersenda oleh orang lain, terutama I yang sejak dari awal lagi tahu yang boss bukan berkaliber pun nak pegang jawatan tu.

No comments: